היועמ"ש לתנועה לזכויות דיגיטליות: "מחזקים את השר דרעי ויו"ר ועדת הכספים גפני במאבקם למען הפרטיות"

עוה"ד יהונתן קלינגר, היועמ"ש לתנועה לזכויות דיגיטליות: "בשבועות האחרונים מקודם חוק מעקב נוסף, הפעם באצטלה של מאבק בהון השחור. על פי החוק המוצע, רשות המסים תוכל לשלוח שאילתות לבנקים ולקבל מידע על אזרחים שבוצעו פעולות "חשודות" בחשבון הבנק שלהם.

מי שנאבק למען הזכות לפרטיות שלנו במקרה זה הם שני אנשים טובים וחשובים; ראשון בהם הוא השר אריה דרעי, וראש המטה שלו משה ארבל. מהיכרות עם שני האנשים המקצועיים האלו, אלו אנשים שהפרטיות שלנו חשובה להם, והם פועלים למענה. שני הוא משה גפני. איש מקצועי שעמד בראש ועדת המדע והטכנולוגיה, פיקח על המאגר הביומטרי ועצר בגופו חוקים פוגעים בפרטיות כמו מאגר הDNA הממלכתי שרצו להקים בכנסת הקודמת.

במקרה בלבד, שני אנשים אלו הם חובשי כיפה וחרדים. זה מספיק כדי להציג אותם כמי שתומכים בהון שחור כי יש העלמה של מסים במגזר החרדי (טענה יפה, שאולי צריך לגבות אותה בעובדות). אני מקווה שאתם זוכרים שהעלמת המסים מתקיימת בכל מגזרי החברה, והעלמת המסים הגדולה ביותר מתרחשת בצורה שבה המדינה מוחלת לטייקונים על מיליארדי שקלים במס באמצעות "תכנוני מס" ולא על ידי חרדים.

הבחירה להטפל אליהם ולהציג את הפעילות שלהם למען הפרטיות שלנו כתמיכה בהון השחור היא מגונה ובתנועה לזכויות דיגיטליות אנו מחזקים את אריה דרעי ומשה גפני."