קליניקה משפטית להגנה על נפגעי תביעות השתקה (SLAPP)

התנועה לזכויות דיגיטליות יוזמת הקמת קליניקה משפטית להגנה על נפגעי תביעות השתקה (SLAPP)

חצי שנה לאחר שהרצאתה מלאת השגיאות של ענב גנד גלילי, המציגה עצמה כמומחית סייבר, הפכה לווירלית והוקעה על-ידי רבים מקהילת האינטרנט הישראלית, החליטה גנד גלילי לתבוע את אלה שחשפו את הטעויות והבורות בדבריה, בטענה כי השמיצו אותה.

זו כבר לא סערה אינטרנטית. זהו איום ממשי על חופש הביטוי. מדובר בתביעת הפחדה (SLAPP). תביעות מסוג זה מיועדות להשתיק ביקורת הוגנת, החושפת שקרים, הונאות ושרלטנות. גנד גלילי תובעת סדרה ארוכה של אנשים, בהם קטין, מחוסרי הגנה משפטית, אשר עלולים לעמוד בפני הוצאות משפט כבדות, כל זאת רק בשל העובדה שהסירו את המסכה מעל מופע של טעויות עובדתיות קשות, בורות וחוסר ידע.

אנחנו, בתנועה לזכויות דיגיטליות, החלטנו שלא לעמוד מנגד, ולסייע לנתבעים להגן על עצמם בבית המשפט ובתקשורת, באמצעות קליניקה משפטית שנקים לצורך העניין. גייסנו את עורכי הדין יהונתן קלינגר, אוריה ירקוני, יותם וירז'נסקי-אורלנד, יורם ליכטנשטיין ואת יועץ התקשורת ניר הירשמן על מנת לטפל בקרב המשפטי והציבורי בנושא, אבל אנחנו זקוקים לעזרתכם.

אנחנו מבקשים לגייס סכום כסף שיאפשר לנו לסייע בהגנה המשפטית והציבורית על הנתבעים. זה יהיה קרב לא פשוט, אבל אנחנו בטוחים שננצח. אסור לתת לאלה המנסים להפחיד ולהשתיק ביקורת הוגנת ומוסרית באמצעות תביעות מופרכות לנצח. עזרו לנו לסייע להם. בתמורה, תקבלו שוב את חופש הביטוי, ארוז בסרט מקושט, ישר אליכם לסלון.

עדכון: הגענו ל-50,000 ש״ח: מעלים את הרף!

התגובות לפרויקט כל כך מרגשות, ועברנו את היעד הראשוני שלוש שעות לאחר עליית הפרויקט לאוויר. ביום השני של הפרויקט כבר הגענו ל-50,000 ש״ח! לאור ההתגייסות חסרת התקדים שלכם, אנחנו מאמינים שאסור להפסיק ולכן אנו מציבים שלוש מטרות נוספות:

קליניקה תומכת: אם נגיע לסכום של 65,000 ש״ח (וזה כבר קרוב ממש!) נוכל לפתוח קליניקה תומכת לחצי שנה. הקליניקה תוכל לטפל במספר מקרים בו זמנית. הקליניקה תוכל לטפל ב-Bits and bytes עבור עורכי הדין והיועצים המתנדבים באמצעות מתמחים, סטודנטים או אנשי מקצוע.

קליניקה תומכת ארוכת טווח: אם נגיע לסכום של 100,000 ש״ח נפתח קליניקה תומכת לשנה שלמה. הקליניקה תעסוק לא רק בהגנה ומתן תמיכה אלא גם בהרחבת המודעות לשמירה על זכויות דיגיטליות והגנה על חופש הביטוי והרחבת הפעילות מעבר לשנת הפעילות הממומנת.

קו חם לפניות גולשים וסיוע: אם נגיע לסכום של 175,000 ש״ח נפתח את הקליניקה התומכת לשנה שלמה ונפעיל קו חם במייל ובפייסבוק. הקו החם יתן מענה לפניות גולשים בכל הקשור לניסיונות השתקה, פרטיות ושלילת זכויות אדם ו-DRM באינטרנט. הקליניקה תטפל גם בהעלאת המודעות לזכויות דיגיטליות וחופש ביטוי באמצעים שונים.

ומה בתקשורת?

מה שלעידוק יש לומר על זה; הארץ נושאים את הדגל; כלכליסט לא שותקים; וואלה נותנים מקום של כבוד; מאקו מפרגנים; אנשים ומחשבים מתלהבים; העין השביעית לא נותרים חייבים.

כיסוי נוסף: תקדין, עבודה שחורה, האייל הקורא.