פנייה לוועדת הבחירות: שיטת ”הבינגו“ פוגעת בפרטיות ההצבעה

תומר אשור, ד״ר אור דונקלמן ועו״ד יהונתן קלינגר, פנו ליו״ר ועדת הבחירות לכנסת ה־19, כב׳ השופט אליקים רובינשטיין, בתלונה כי שיטת ה”בינגו“ שמספר מפלגות עושות בה שימוש, פוגעת בפרטיות ההצבעה. הם מסבירים בפנייתם, כיצד חברי ועדת הקלפי עשויים לאסוף יותר מידע מן הנחוץ, וכך לפגוע בפרטיות ובסודיות ההצבעה.

אנו פונים אלייך על מנת שתוציא תחת ידיך צו האוסר על המפלגות להשתמש בשיטת הבינגו על מנת לעקוב אחר הצבעות. כפי שנציג במסמך זה, השימוש בטכנולוגיות כיום, ביחד עם שיטת הבינגו, עשוי לפגוע בחשאיות הבחירות ויש בו כדי לפגוע במצביעים ולאפשר שימוש בקבלני קולות.

פנייתנו נובעת לאחר שהתקבלו אצלנו מספר מסמכים וכן קראנו בתקשורת על אמצעים, אשר חיבורם גם יחד מאפשר את הפגיעה בחשאיות הבחירות. נציגם, ראשון ראשון ואחרון אחרון, ונבקשך לקבל החלטה בנושא ולאסור על השימוש.

הסיבה לפנייתנו היא כי נפל לידינו תדריך של רשימת הליכוד-ביתנו לנציגיה בוועדת הקלפי. מהתדריך ניתן ללמוד כי המפלגה דורשת מנציגיה להעביר לה באופן עתי את רשימת המצביעים שהגיעו לקלפי כדי שתוכל להמריץ את אלו שטרם הצביעו להצביע. מבדיקה שערכנו עולה כי המדובר בנוהג נפוץ וידוע המתבצע מזה שנים על-ידי כל המפלגות. הפונים הם חוקרים בתחום אבטחת המידע והקריפטוגרפיה (בסיוע משפטי) ואנו סבורים כי יש בנוהג דנו כדי לפגוע פגיעה ממשית בטוהר ההצבעה ובסודיות הבחירה של כל מצביע.

קובץ מצורף: פניית תומר אשור, אור דונקלמן ויהונתן קלינגר ליו״ר ועדת הבחירות.

לקריאה נוספת: טל שניידר, חשש לפגיעה בפרטיות: המשימה המתמטית של חברי ועדת הקלפי, הארץ 20/01/2013