מבקר המדינה: ליקויים מהותיים במאגר הביומטרי

מבקר המדינה: ליקויים מהותיים במאגר הביומטרי

מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הפנים גלעד ארדן להפסיק את החקיקה הנוגעת למאגר הביומטרי בשל ליקויים שנמצאו בו. שפירא שיגר מכתב לנתניהו וארדן לגבי דוח ביקורת בנושא "תיעוד לאומי ביומטרי – תקופת המבחן", שנשלח אליהם טרם פרסומו.

במכתבו מציין המבקר כי "הואיל ודוח הביקורת מעלה ליקויים מהותיים, ומכיוון שלדברים משמעות ציבורית מרחיקת לכת ורגישות רבה", הוא מבקש מהם להביא לידיעתו בהקדם את הפעולות שנעשו לתיקון הליקויים שהועלו בדוח – בטרם יתחיל הליך החקיקה בנושא.

התנועה לזכויות דיגיטליות בתגובה לדרישת מבקר המדינה לעצור את הליך החקיקה של המאגר הביומטרי: ״דרישתו החריגה של מבקר המדינה עולה בקנה אחד עם אמירותיהם המפורשות של היועמ״ש לוועדה לענייני החוק הביומטרי בכנסת, מרכז המחקר של הכנסת, מדענים ומומחי אבטחת מידע מהמובילים בישראל: המאגר הביומטרי מסוכן, לא נחוץ לא מאובטח כראוי והפרויקט להקמתו רצוף בכשלים ומחדלים המעצימים את הסכנות הנשקפות ממנו עשרות מונים. הגיע הזמן לשחרר את אזרחי ישראל מהמאגר ולהנפיק מייד תעודת זהות חכמה, שאינה ניתנת לזיוף, מבלי לאגור את טביעות האצבע במאגר מרכזי.

אנחנו דורשים משר הפנים להפסיק להחזיק את אזרחי ישראל כבני ערובה של פרויקט מגלומני והרסני וקוראים לו לנתק מייד את הנפקת התעודות מהמאגר המרכזי, אשר מסכן את בטחון המדינה את אזרחי ישראל ואת פרטיותם.״

כיסוי תקשורתי:
הארץ: מבקר המדינה מתריע על "ליקויים מהותיים" במאגר הביומטרי; ביקש לדחות את הליך החקיקה
כלכליסט: מבקר המדינה לראש הממשלה: המאגר הביומטרי עמוס ליקויים
גלובס: המבקר לנתניהו: עצור את המאגר הביומטרי – יש ליקויים
מעריב: מבקר המדינה נגד המאגר הביומטרי: "יש בו ליקויים מהותיים"
וואלה: המבקר לממשלה: "עדכנו אם תיקנתם את הליקויים במאגר הביומטרי"
ערוץ 7: המאגר הביומטרי: המבקר דורש תשובות
אנשים ומחשבים: מבקר המדינה: לעצור את הליך החקיקה של המאגר הביומטרי
כיכר השבת: מבקר המדינה: ליקויים מהותיים במאגר הביומטרי
News1: שפירא: ליקויים מהותיים בביומטרי
ישראל היום: מבקר המדינה מתריע: "במאגר הביומטרי יש ליקויים מהותיים"