היום בכנסת: סדרת כשלים בניסוי הביומטרי

התנועה לזכויות דיגיטליות בוועדה המיוחדת לעניין החוק הביומטרי:
סדרת הכשלים מראה כי יש לעצור את המאגר הביומטרי מיד

התנועה לזכויות דיגיטליות הציגה היום סדרה של כשלים בהפעלת המאגר הביומטרי, בישיבת ועדת הכנסת המשותפת לעניין המאגר הביומטרי. עוד חשפו נציגי רשות האוכלוסין כי רק מקרה אחד של ניסיון לקבל תיעוד מזויף התגלה. עוד חשף הממונה על הנושא ברשות האוכלוסין, כי מקרה נוסף של טעות במאגר הביומטרי התגלה וכי נעשתה טעות בה הוחלפו בין בני זוג נתוני טביעות האצבע והזהויות ביניהם, והדבר התגלה רק במועד מתן התעודות.

בין הכשלים שהציגה התנועה בישיבה:

1. אין ממונה אבטחת מידע למאגר הביומטרי: מאז פברואר 2014 אין לרשות המאגר הביומטרי ממונה אבטחת מידע בתפקיד, המנהל ומרכז את אבטחת המידע של המאגר הביומטרי. כמוכן, נחשף בישיבה כי הדרישות למנהל אבטחת המידע הורדו בשל הכישלונות בגיוס.

2. העדר קיומה של תוכנת השוואה ביומטרית: למרות שמ-2011 נעשים ניסיונות לרכוש מערכת השוואה ביומטרית, טרם הושלמה רכישה של מערכת מסוג זה.

3. אובדן מסמכי נסיעה במתקן ההנפקה הביומטרי: למרות דיווח הרשות הביומטרית כי לא אירעו אירועי אבטחה, התברר כי התקיימו שני מקרים של אבדן מסמכי נסיעה בתוך מתקן ההנפקה הביומטרי.

4. לא נבדקות שיטות אלטרנטיביות לאגירת הנתונים, בניגוד לצו: הצו המפעיל את המאגר הביומטרי הורה על בחינת חלופות למאגר. עם זאת, שנה לאחר פתיחת הניסוי, טרם הוחל בבדיקת החלופות למאגר.

עוה״ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי לתנועה לזכויות דיגיטליות אמר בישיבה כי: ”היום למדנו בישיבה כי הרשות לניהול המאגר הביומטרי כלל לא בדקה את הדברים שאמורה לבדוק על פי חוק: האם המאגר הביומטרי נחוץ. לדבריהם, מאות תקלות אנוש התרחשו, אך למעט מקרה אחד, לא היו מקרים זדוניים אלא תקלות של משרד הפנים. מתברר שאנו לא זקוקים למאגר ביומטרי, לא כדי כדי לתקן תקלות של משרד הפנים ולא כדי למנוע זיופים. סדרת הכשלים שהוצגה היום בישיבה מראה כי יש לעצור את המאגר הביומטרי ומיד.“

קבצים מצורפים: דו״ח תקופתי של הרשות הביומטרית, מצגת של הרשות הביומטרית, נייר עמדה מטעם התנועה לזכויות דיגיטליות, שהוגש לוועדה.

כיסוי תקשורתי: ynet, מאקו, אנשים ומחשבים, אנשים ומשבים, טלקום ניוז, עבודה שחורה, הודעה לעיתונות של הכנסת.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

התגובות נעולות.